Περιγραφή οπτικοακουστικού υλικού στα Ιδρύματα Μνήμης: Διαχείριση της πολυμορφίας και της πολυπλοκότητας του υλικού και των εργαλείων περιγραφής
Authors: Chaleplioglou, Artemis 
Vassilakaki, Evgenia 
Issue Date: 1-Jun-2006
Conference: Γ΄ Διεθνές Συνέδριο Μουσειολογίας και ετήσιο Συνέδριο της επιτροπής AVICOM - Τα οπτικοακουστικά μέσα ως πολιτιστική κληρονομιά και η χρήση τους στα μουσεία, Πανεπιστήμιο Αιγαίου/ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας 
Abstract: 
5-9 Ιουνίου 2006 «Περιγραφή οπτικοακουστικού υλικού στα Ιδρύματα Μνήμης: Διαχείριση της πολυμορφίας και της πολυπλοκότητας του υλικού και των εργαλείων περιγραφής» Χαλεπλίογλου Άρτεμις-Βασιλακάκη Ευγενία Επιστημονική Παραδοχή: Στις μέρες μας το σύγχρονο μουσειακό «γίγνεσθαι» χαρακτηρίζεται από τη δημιουργική αρωγή των Νέων Τεχνολογιών ήχου και εικόνας, οι εφαρμογές των οποίων αναβαθμίζουν αισθητά τη 'σημειωτική' του Μουσείου. Ο ρόλος τους είναι πολυσήμαντος, αφού λειτουργούν ως μείζονα μουσειογραφικά εργαλεία, ως τεκμήρια-που χρήζουν συλλογής, οργάνωσης, αποθήκευσης, περιγραφής και διατήρησης-, ως μέσα επικοινωνίας με το κοινό και ως φορείς πολιτισμού προς ψυχαγωγία και διαπαιδαγώγηση. Η έλλογη και κατά το μέτρο χρήση τους αποφέρει μια σειρά από θετικά αποτελέσματα, αναφέροντας ενδεικτικά τον πολλαπλασιασμό των προσλαμβανομένων μηνυμάτων-που συνάδουν στη μείωση της μουσειακής κόπωσης-και στην υπεροχή των μηνυμάτων αυτών από πλευράς ποιότητας, όπως και στη γενικότερη επαύξηση της ερμηνευτικότητας της μουσειογραφικής παρουσίασης. Σκοπός: Το παρόν άρθρο πραγματεύεται το κομμάτι που αφορά στις Νέες Τεχνολογίες ήχου και εικόνας και στις εφαρμογές τους, ως αυτοτελή «τεκμήρια» που χρήζουν, με τη σειρά τους, περαιτέρω επεξεργασίας. Τα προαναφερθέντα τεκμήρια αποτελούν φορείς πολιτισμικής πληροφορίας και γνώσης. Ο διαχωρισμός τους σε επιμέρους κατηγορίες κρίνεται απαραίτητος για τη διεξοδικότερη μελέτη και τεκμηρίωση αυτών, αλλά και για την αποθήκευση και διατήρησή τους. Μια πρώτη διάκριση μπορεί να πραγματοποιηθεί με βάση τη μορφή, με την οποία φέρεται η πληροφορία, όπως για παράδειγμα μικροταινίες, DVD ROMs, CD-ROMs κλπ. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τεκμήρια, στα οποία η πληροφορία φέρεται ως: α) εικόνα, β) ήχος, γ) συνδυασμός εικόνας και ήχου, δ) συνδυασμός εικόνας, ήχου και κειμένου (πολυμεσικό υλικό) και ε) υλικό αντικείμενο (μουσειακό έκθεμα, μνημείο κλπ). Αποτελέσματα: Σκοπός του άρθρου είναι να παρουσιάσει, με τρόπο συνοπτικό, ακριβή και κατανοητό τα σύγχρονα εργαλεία περιγραφής οπτικοακουστικού υλικού, δηλαδή, των τεκμηρίων που φέρουν πολιτισμικές πληροφορίες υπό μορφήν ήχου και εικόνας. Στοχεύει, με αυτόν τον τρόπο, σε μια ολιστική προσέγγιση της περιγραφής αυτού του είδους του υλικού, παρουσιάζοντας και διαχωρίζοντας-κατ' ουσία και κατ' έννοια-τα εργαλεία, τα πρότυπα, τα σχήματα και τους κανόνες περιγραφής του οπτικοακουστικού υλικού. Ακόμα υπογραμμίζεται η έννοια της
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/405
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

21
checked on Sep 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.