Η αναγκαιότητα ένταξης της διδακτικής του Ακαδημαϊκού Λόγου στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: σκοπός, διδακτικοί στόχοι και μεθοδολογικές προσεγγίσεις
Authors: Michailidis, Tasos 
Issue Date: 1-Oct-2020
Journal: Εκπαιδευτική επικαιρότητα 
Volume: 3
Issue: 1
Keywords: Ακαδημαϊκός Λόγος, Διπλωματικές εργασίες, Ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, Διδακτική μεθοδολογία
Abstract: 
Το συγκεκριμένο άρθρο επισημαίνει τη σημασία της καλλιέργειας του Ακαδημαϊκού Λόγου στην ελληνική εκπαίδευση, επιμένοντας στην ανάγκη οργάνωσης σχετικών Εργαστηρίων στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική βιβλιογραφία για τα χαρακτηριστικά του Ακαδημαϊκού Λόγου ως ιδιαίτερο κειμενικό είδος και τις γενικότερες τάσεις στα Πανεπιστήμια της Ευρώπης και Αμερικής αναφορικά με την πρόσληψή του, το άρθρο παρουσιάζει και εξετάζει τους λόγους που παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα στην εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών και γενικά στην παραγωγή επιστημονικού λόγου στην ελληνική γλώσσα. Υπό αυτό το πρίσμα, με βάση την εκπαιδευτική θεωρία, προτείνει συγκεκριμένους τρόπους για τη θεσμική του υπόσταση και εκπαιδευτική του διάρθρωση σε επίπεδο σκοπού και στόχων ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο, ορίζοντας ένα μεθοδολογικό πλαίσιο διαμεσολάβησης της Ακαδημαϊκής Γραφής, προκειμένου να αντιμετωπιστούν γνωστικά χάσματα και ασυνέχειες χρόνων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η εργασία επιχειρεί όχι μόνο να αναδείξει το εν λόγω ζήτημα, αλλά επιδιώκει να περιγράψει μια διεπιστημονική διδακτική προσέγγιση του Ακαδημαϊκού Λόγου, προκειμένου οι Έλληνες σπουδαστές και νέοι ερευνητές να είναι σε θέση να παράγουν επιστημονικό λόγο με ποιοτικά κριτήρια, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/640
Type: Article
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Articles / Άρθρα

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

38
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.