Ελληνική Βιβλιοθηκονομική Κοινότητα και Συλλογικοί Κατάλογοι–Ευκαιρίες και Προκλήσεις
Authors: Efthymiou, Foteini 
Kouis, Dimitrios 
Brattis, Pantelis 
Tsimpoglou, Filippos 
Pouli, K. 
Issue Date: 1-Jan-2007
Conference: 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 
Abstract: 
Η διεθνής βιβλιογραφία αλλά και πρακτική έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα επικρατέστερα μοντέλα αρχιτεκτονικής για τη δημιουργία συλλογικών καταλόγων είναι τα εξής: το Φυσικό και το Εικονικό Μοντέλο. Οι βασικοί στόχοι των προσπαθειών υλοποίησης συλλογικών καταλόγων είναι κοινοί και συνοψίζονται στην παρακάτω πρόταση: να αποτελούν μια πλούσια πηγή αξιόπιστων βιβλιογραφικών δεδομένων, ικανή να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις των σύγχρονων χρηστών, να εξασφαλίζουν γρήγορη και αξιόπιστη ανάκτηση αποτελεσμάτων σε σχέση με την αναζήτηση του χρήστη και να προσφέρουν μια σειρά από υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας όπως copy cataloging, διαδανεισμός κτλ. Πέρα όμως από τον τελικό χρήστη οι Συλλογικοί Κατάλογοι αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την βελτίωση των τοπικών συλλογών καθώς και για την συνεργασία και τον συντονισμό στην λειτουργία της καταλογογράφησης. Ο Συλλογικός Κατάλογος των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών αποτελεί το πρώτο ουσιαστικό βήμα για τον συντονισμό και την δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ των βιβλιοθηκών-μελών. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει αναλυτικά τη θετική επίδραση και τα οφέλη τα οποία προσφέρει ένας Φυσικός Συλλογικός Κατάλογος, από βιβλιοθηκονομική σκοπιά, εξειδικεύοντας με την παρουσίαση αποτελεσμάτων από την Ελληνική πραγματικότητα.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/78
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

46
checked on Nov 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.