Μια ψυχαναλυτική προσέγγιση του μυθιστορήματος εφηβείας Αστροφεγγιά του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου: τα πορτρέτα εφηβείας και η σχηματοποίηση του εαυτού ως λογοτεχνική ύλη
Authors: Michailidis, Tasos 
Publisher: Εκδόσεις γράμμα
Issue Date: 1-Jan-2019
Conference: Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοτεχνίας 
Book: Η λογοτεχνία της περιόδου του Μεσοπολέμου στο χώρο της Δυτικής Ελλάδας (Πρακτικά Συνεδρίου) 
Abstract: 
Το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί μια περιεκτική εξέταση των τρόπων αποτύπωσης της εφηβικής και μετεφηβικής ηλικίας των μυθοπλαστικών προσώπων και ιδιαίτερα του πρωταγωνιστή Άγγελου Γιαννούζη, στο έργο του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου Αστροφεγγιά (1971), σε συσχέτιση με τον τρόπο απεικόνισης της μεσοπολεμικής Ελλάδας που συνιστά άξονα διαμόρφωσης της ταυτότητας του υποκειμένου. Η μελέτη θα εστιάσει στην αποκωδικοποίηση των μηχανισμών αναπαράστασης της προσωπικότητας του ήρωα που ενσαρκώνει αρκετά βιογραφικά στοιχεία του ίδιου του συγγραφέα (γεννημένου στο Αιτωλικό), ο οποίος κατορθώνει να δημιουργήσει ένα από τα πλέον αγαπητά μυθιστορήματα εφηβείας της νεοελληνικής γραμματείας. Έτσι, με βάση τα εργαλεία της ψυχαναλυτικής προσέγγισης στη λογοτεχνία, όπως αυτή διαμορφώνεται από σύγχρονους θεωρητικούς (H. Kohut, A.M. Scura, M. Alcorn), θα αναλυθεί η δυναμική γραφή του Παναγιωτόπουλου, που καταφέρνει να αποδώσει πειστικά τον ψυχισμό των λογοτεχνικών ηρώων του. Την ίδια στιγμή, η παρούσα μελέτη φανερώνει μια ακόμα μορφή διάδρασης του λογοτεχνικού κειμένου –και ειδικά των χαρακτήρων– με την αναγνωστική πρόσληψη, μέσα όμως από μια άλλη διαδρομή συνάντησης, αυτή της ψυχαναλυτικής θεωρίας.
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/783
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

28
checked on Nov 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.