Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά την πρώτη φάση της πανδημίας COVID-19: μελέτη περίπτωσης
Authors: Chaleplioglou, Artemis 
Brattis, Pantelis 
Mastora, Anna 
Kyriaki - Manessi, Daphne 
Issue Date: 1-Jan-2020
Conference: 26ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 
Keywords: Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Επιστήμη της πληροφορίας, Βιβλιοθηκονομία, Covid-19, Διαχείριση κρίσεων
Abstract: 
Η εμφάνιση και ταχεία εξάπλωση του ιού COVID-19 σε πανδημία οδήγησε την τριτοβάθμια
εκπαίδευση από τη διεξαγωγή δια ζώσης διδασκαλίας, η οποία ήδη αξιοποιούσε ηλεκτρονικά
εργαλεία ως υποστηρικτικά μέσα, στην αποκλειστική χρήση των εργαλείων αυτών για το σύνολο
της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στην παρούσα εισήγηση πραγματοποιείται εμπειρική καταγραφή
και παρουσίαση των δεδομένων συμμετοχής και αποτελεσμάτων εξέτασης των φοιτητών του
μαθήματος «Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης» του στ’ εαρινού εξαμήνου του Τμήματος
Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής
Αττικής εν μέσω της πρώτης φάσης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19. Το μάθημα
επιλέχθηκε και αποτελεί μελέτη περίπτωσης γιατί, τόσο στο θεωρητικό του μέρος όσο και στο
εργαστηριακό αξιοποιούνταν ήδη ηλεκτρονικές εφαρμογές για την online σύνθεση σημασιολογικών
εργαλείων.
Περιγράφεται ο ανασχεδιασμός του μαθήματος σε συνθήκες κατεπείγοντος, με εφαρμογή στη
θεωρία και στα εργαστήρια για παροχή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε
το Microsoft Teams και αναπροσαρμόστηκαν τα ειδικά βιβλιοθηκονομικά εργαλεία Koha, TemaTres
και Reasonable Graph. Αξιοποιήθηκαν οι υπηρεσίες απομακρυσμένης σύνδεσης και πρόσβασης στο
πληροφοριακό υλικό της Βιβλιοθήκης του ΠΑΔΑ. Παρουσιάζονται τα στοιχεία συμμετοχής των
φοιτητών και η αξιολόγησή τους, ενώ σημειώνονται τα προβλήματα που προέκυψαν και οι τρόποι
επίλυσής τους.
Η συμμετοχή των φοιτητών στα μαθήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας ήταν κατά μέσο όρο 53,7%
στη θεωρία και 91% στα εργαστήρια, επί του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών. Ως προς τον
τρόπο εξέτασης των φοιτητών, αυτός περιλάμβανε προφορική εξέταση, κουίζ και εργαστηριακές
ασκήσεις, ενδιάμεσες εργασίες καθώς και απαλλακτική τελική εργασία. Για τη θεωρία στο σύνολο
που εξετάστηκε πέρασε επιτυχώς το 80%, ενώ στα εργαστηριακά μαθήματα το 98%.
Συμπερασματικά, οι υφιστάμενες ηλεκτρονικές υποδομές, η άρτια και άμεση τεχνική υποστήριξη, η
λειτουργικότητα των εργαλείων εκπαίδευσης, οι ψηφιακές δεξιότητες, η καλή συνεργασία μεταξύ
των διδασκόντων και η θετική ανταπόκριση και εξοικείωση των φοιτητών με τις νέες τεχνολογίες,
συνέβαλαν στην επιτυχημένη διεξαγωγή του μαθήματος
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/933
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Conference Papers or Poster or Presentation / Δημοσιεύσεις σε Συνέδρια

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

31
checked on Sep 11, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.