Πολιτιστικές Τεχνολογίες: Η περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Τρίπολης
Authors: Antoniou, Angeliki 
Lepouras, George 
Vassilakis, Constandinos 
Wallace, Manolis 
Platis, Nikos 
Publisher: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Issue Date: 3-Mar-2021
Conference: 2ο Συνέδριο της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Αιγαίου "Οι Κοινωνικές Επιστήμες Σήμερα. Διλήμματα και Προοπτικές Πέρα από την Κρίση", 6-9 Ιουνίου 2019, Μυτιλήνη, Ελλάδα 
Book: Οι κοινωνικές επιστήμες σήμερα. Διλήμματα και προοπτικές πέρα από την κρίση 
Keywords: πολιτιστικές τεχνολογίες, αφηγήσεις, παιχνίδια, μουσείο
Abstract: 
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Τρίπολης στεγάζει καταπληκτικά δείγματα αρχαίας τέχνης από ολόκληρο το νομό Αρκαδίας. Όμως μια σειρά προβλημάτων, όπως η παλαιού τύπου μουσειολογική έκθεση και το πολύ συνοπτικό πληροφορικό υλικό που προσφέρεται στον επισκέπτη, μαζί με το γεγονός ότι το μουσείο δε διαθέτει ψηφιακή παρουσία, οδηγεί σε χαμηλή επισκεψιμότητα. Οι πολιτιστικές τεχνολογίες μπορούν να προσφέρουν λύσεις στα προβλήματα του μουσείου και έτσι το μουσείο εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο CrossCult (www.crosscult.eu). Στο πλαίσιο του έργου μελετήθηκαν τα προαπαιτούμενα σχεδιασμού τεχνολογιών για το συγκεκριμένο χώρο (ανάγκες προσωπικού, ανάγκες επισκεπτών, ανάγκες τεχνολογικού εξοπλισμού). Ως αποτέλεσμα αυτής της μελέτης, επιλέχθηκε το θέμα της θέσης της γυναίκας στον αρχαίο κόσμο, ως βάση για να δημιουργηθούν 7 θεματικές διαδρομές στο μουσείο. Οι διαδρομές στηρίζονται στα σημαντικότερα και χαρακτηριστικότερα σχετικά εκθέματα του μουσείου, τα οποία εντοπίστηκαν με τη βοήθεια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας. Ακολουθώντας αυτές τις θεματικές διαδρομές, ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στο μουσείο και να μάθει για συγκεκριμένες πτυχές της ζωής των γυναικών (π.χ. εκπαίδευση, καθημερινότητα, κοινωνική θέση, κ.λπ). Το κάθε έκθεμα συνδέεται με διαφορετικά ψηφιακά πολιτιστικά αντικείμενα (π.χ. εικόνες από εκθέματα άλλων συλλογών, σχετικά βίντεο, παιχνίδια, αρχεία ήχου, κ.λπ.) για να δημιουργηθούν αφηγήσεις που να αυξάνουν τον αναστοχασμό, τον προβληματισμό και την εμπλοκή του επισκέπτη. Παράλληλα, υλοποιήθηκε μια σειρά παιχνιδιών τα οποία προωθήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη δημιουργία προφίλ επισκεπτών και την περαιτέρω διαφήμιση του μουσείου. Τέλος, η εμπειρία μπορεί να συνεχιστεί και μετά την επίσκεψη, με τη χρήση ατομικού ψηφιακού χώρου, φτιαγμένου ειδικά για τους επισκέπτες του μουσείου και δυνατότητα σύνδεσης με κοινωνικά δίκτυα.
ISBN: 978-618-82208-8-1
DOI: doi.org/10.26215/r0hx-xf35
URI: https://uniwacris.uniwa.gr/handle/3000/962
Type: Conference Paper
Department: Department of Archival, Library and Information Studies 
School: School of Administrative, Economics and Social Sciences 
Affiliation: University of West Attica (UNIWA) 
Appears in Collections:Book Chapter / Κεφάλαιο Βιβλίου

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

32
checked on Nov 13, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.